ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

Aby záda nebolela

Ideální je bolestem zad předcházet, a to tak, že pravidelně a správně cvičíte (alespoň 2x týdně), na kratší vzdálenosti chodíte pěšky, plavete, žijete aktivně, v práci sedíte na kvalitní židli a občas se protáhnete, nemáte kila navíc a večer spíte na posteli s kvalitními lamelovými rošty a matracemi.

Co však dělat, pokud vás záda již bolí?

Nejprve je třeba rozlišit, o jakou bolest se jedná. Zda se jedná o bolest krátkodobou nebo chronickou, trvající déle než 3 měsíce.

Pokud vás záda bolí občas a nepravidelně, bude stačit začít cvičit, nejlépe jógu nebo pilates, existují i cvičení zaměřené speciálně na bolesti zad. Za bolest zad překvapivě může oslabené břišní svalstvo, když břišní svaly ochabují, zádové přebírají jejich funkci, a to je špatně. Je proto nutné posilovat břišní svaly a protahovat svaly zádové. Zádové svaly v oblasti beder mají sklon se zkracovat, proto je neposilujeme, ale protahujeme.

Cvičení ale rozhodně neřeší vrozené vady nebo chronické bolesti zad. Pomáhá proti běžným bolestem způsobeným sedavým zaměstnáním. Pokud jsou problémy zad větší a dlouhodobější je jistě nejvhodnější začít řešit problémy zad u ortopeda, který určí diagnózu a upřesní, jestli se nejedná o vážnější problém vyžadující lékařskou péči. Pokud lékař odhalí závažnější problém, řídíte se dále pokyny lékaře a případné cvičení konzultujete s ním. Lékař vám také může předepsat hodiny fyzioterapie, kde se učíte cviky, které posilují a protahují zádové svaly, aby záda nebolela.

Často lékař příčinu bolestí neodhalí, protože bolest zad není nemoc, ale je spíše příznak nemoci nebo vedlejší projev jiných skrytých potíží nebo je bolest dána sedavým životním stylem, na který člověk nebyl přizpůsoben. Nejvhodnější začít se cvičením a vytrvat v něm. Cvičit je nutno pravidelně a správně, zádové svaly posilovat a protahovat. Cvičení je také vhodné při bolestech zad v těhotenství, které je dáno změnami v těle matky.

Unaveným zádovým svalům prospěje také masáž zad, kterou můžete provést i sami doma a plavání. Pokud máte nevhodné matrace a rošty, je nutné také vyměnit staré matrace za nové a kvalitní a položit je na kvalitní lamelové rošty. Anatomický polštář je správnou volbou pro ty, kteří mají problém s krční páteří.

Bolest zad nevyřešíte pouze nákupem nové zdravotní matrace. Důležité je změnit sedavý životní styl, začít cvičit a hýbat se a spolu s kvalitním spaním jistě docílíte toho, že vás záda bolet přestanou. Držím vám palce, abyste uspěli v boji s bolestí zad, mě se to povedlo, pravidelně cvičím a běhám, spím na kvalitních matracích a roštech a bolest zad se mi několik let vyhýbá.

Petra Ševěčková

« zpět na seznam článků

Aktuality

07.09 2021

Našeptávač platných adres

Velmi si vážíme vaší přízně a důvěry a je pro nás velkým závazkem vám nabízet služby, které vám zlepší radost z nakupování v našem e-shopu. Proto jsme do našeho e-shopu Rosty.cz implementovali "Aktuální našeptávač platných adres". Věříme, že vám tato služba zlepší zadávání adres a hlavně kontrolu platné adresy. 

10.05 2021

E-shop ROSTY.cz

10.05.2021 jsme nasadili nový responzivní web Rosty.cz, který se elegantně přizpůsobí každému vašemu zařízení. Jsme s výsledkem velmi spokojeni, takže věříme, že to opět zjednoduší nákup našich výrobků. Pokud zjistíte při brouzdání, nakupování nebo jen tak, že jste na našich stránkách nějakou chybičku, informujte nás, budeme za každý věcný podnět velmi zavázání.

27.04 2021

Matrace a jejich tvrdost

Do této chvíle jsme používali k zobrazování tuhosti matrace hvězdičky se škálou od 1 do 5ti, což odpovídalo jednoduššímu, ale ne zcela přesnému zobrazení tuhosti matrace, nicméně pro lepší orientaci jsme toto zobrazování vylepšili novou škálou a to od 1 do 6ti. Nové barevné čtverečky upozorní na použitý materiál a také zobrazí pocitovou tuhost matrace.